Derfor bruger mange virksomheder Facebook annoncering

Skrevet af: PL & Partners | Markedsføring
15.02.2017

pl-logo-bla

Flere og flere virksomheder begynder at annoncere på Facebook, og det er ikke af ren tilfældighed. Disse virksomheder har nemlig fået øjnene op for hvor mange danskere, som rent faktisk sidder på Facebook. Vi kan faktisk røbe, at der sidder i gennemsnit 3.500.000 danskere på Facebook hver måned – vildt ikke?

Endnu vildere, er at der er 3.000.000 danskere som er på hver dag, og dem som sidder aktive på Facebook, opdaterer sit news feed op til 14 gange om dagen… Av. Du finder nok ikke andre annonceringsplatforme, som får så meget interesse.

En platform med mange muligheder for segmentering

Siden der er så mange personer, som er aktive på Facebook, både i udlandet, men også i Danmark, så har Facebook mulighed for at samle en masse data. Dette data er det, som gør det mest interessant at lave annoncer på Facebook. Det er data på hvad interesser du dig egentligt for, hvordan er din adfærd på Facebook, hvor befinder du dig, hvem er du (nationalitet, alder, køn, familiestatus, er du gift, med kæreste, single osv.). Alle disse informationer som Facebook samler sammen om dig, kan bruges til segmenteringsprocessen, når man laver sine Facebook annoncer. Informationerne kan også bruges i kombinationer, dette betyder, at hvis du ønsker at ramme kvinder i alderen 25 – 45, som bor i en radius af 20 km fra Aalborg, som har vist interesse for Bo Bedre, så kan du sagtens det. Dette kan være med til at lave nogle målgrupper, som er meget specifikke og kan være med til at gøre at du får endnu mere ud af din annoncering på Facebook.

OK – Jeg vil gerne i gang med Facebook annoncering – hvor starter jeg?

Den nemmeste måde at komme i gang med Facebook annoncering, er ved at booste dine opslag. Det er sandheden – men det er ikke det, som jeg vil anbefale dig. Dette er nemlig fordi, at denne funktion kan være svær at kontrollere, og med mindre du ved hvilket segment som du skal ramme, og har flair for at opsætte dine opslag så de passer perfekt til Facebook’s algoritme, så ender du nok med at spilde nogle af dine penge.

Det er derfor vigtigt, at du sætter dig ned og lærer de grundsten, som Facebook er bygget op omkring. Denne viden kan være med til at gøre om du rent faktisk tjener, eller taber penge på dine annoncer. Det er ikke et get-rich-quick-scheme det her, så det kræver at du vil sætte dig ned og lære den viden. Heldigvis har du mulighed for at få en af de bedste mentorer til at give dig den fornødne viden. Hvem spørger du? Facebook, de vil gerne lære dig hvordan du kommer bedst i gang med deres platform. I skrivende stund er der mere end 100 eLearning moduler som du kan tage og styrke din viden indenfor annoncering på Facebook. Hvis du gerne vil lære mere om dette, så skal du blot hoppe ind på Google og søge efter ”Facebook Blueprint”.

Videnspiloten bag indlægget

Kristian Larsen

Ekspert i Facebook-markedsføring hos PL & Partners

www.pl-partners.dk

Kristian Larsen er teknisk direktør og medejer af PL & Partners, som har specialiseret sig i annoncering på Facebook. Det har de gjort så godt, at Facebook har fået øje på den unge danske virksomhed og inviteret holdet til Facebooks europæiske hovedkontor i Dublin. I dag har PL & Partners et tæt samarbejde med Facebook om de strategier, som udføres for deres kunder.

Kristian Larsen

Ekspert i Facebook-markedsføring hos PL & Partners

www.pl-partners.dk

Kristian Larsen er teknisk direktør og medejer af PL & Partners, som har specialiseret sig i annoncering på Facebook. Det har de gjort så godt, at Facebook har fået øje på den unge danske virksomhed og inviteret holdet til Facebooks europæiske hovedkontor i Dublin. I dag har PL & Partners et tæt samarbejde med Facebook om de strategier, som udføres for deres kunder.

Vil du høre mere om Facebook annoncering?

Du er altid velkommen til at kontakte PL & Partners direkte eller lære dem bedre at kende på deres Videnspilot-profil

pl-logo-bla

Få Kontakt
Se Profil
2017-03-01T16:36:51+00:00