Sådan ekskluderer du henvisningswebsteder i Google Analytics

Skrevet af: Morten Storgaard | Markedsføring
21.11.2018

Driver du en online webshop af en given art, er du fuldstændig afhængig af en gennemsigtig trafikoversigt i Google Analytics.

Hvis trafikoversigten ikke afspejler virkeligheden, vil du ikke være i stand til at vurdere effekten af dine kanaler eller dine kampagner, og du vil altså i det hele taget stå dårligt i forhold til hele din digitale markedsføringsindsats.

Ekskludering af henvisningswebsteder kan være en del af løsningen på dit problem, og læser du med her, kan du blive klogere på, hvordan du får dem sat i værk. Rigtigt!

Opsætning af henvisningsekskluderinger

Du har fået en kunde til at foretage et køb på din webshop. Godt.

Men når kunder foretager købet, vil salget sandsynligvis blive tildelt denne betalingsgateway – hvis du altså ikke har styr på henvisningsekskluderingerne. Af den årsag har du ingen idé om, hvilken kanal eller hvilken kampagne der forårsagede købet, og du ved altså heller ikke, hvilke kampagner der performer dårligt, og som du derfor skal have opdateret.

Er du interesseret i at vide mere om problematikken, kan du læse mere her hos SearchPartners.dk.

Det er i bund og grund rigtig irriterende, men heldigvis er der en nem løsning på dit problem; nemlig henvisningsekskluderinger. De er nemme at lave, og det tager dig ikke mere end et par minutter, før du har alle de rette indstillinger. Dette kan du naturligvis kun med den rette hjælp, og den får du heldigvis her.

Ekskluder henvisningswebstederne korrekt

Inden du begynder, skal du have Google Analytics klar. Har du det, er du klar til at begynde.

Når du har fulgt alle punkterne i guiden hos searchpartners.dk (i linket ovenfor), skulle du gerne være fri for den fejlagtige trafikoversigt i fremtiden. Oplever du alligevel problemer, efter at du har forsøgt at opsætte henvisningsekskluderingerne som linket til ovenfor, kan du med fordel overveje at tage fat i CodeMakers.

CodeMakers er eksperter i web-programmering, og de kan med garanti hjælpe dig med at fikse opsætningen af betaling på din shop, hvis du stadig oplever problemer med de falske henvisninger. Kontakt dem endelig, og lad dem hjælpe dig.

I sidste ende er det dig selv, du hjælper. Når du har styr på henvisningsekskluderingerne, og din trafikoversigt er, som den skal være, så har du og dine kolleger meget bedre forudsætninger for at dygtiggøre og udvikle jer. I kan sætte ind de helt rigtige steder og udvikle lige præcis de kampagner, som ikke performer helt godt nok, og som ikke leder op til ligeså mange salg som de andre.

Videnspiloten bag indlægget

Morten Storgaard

Online marketing specialist

www.mortenstorgaard.com

Morten Storgaard arbejder med rådgivning og sparring hos netbutikker. Fokusområderne er Analytics, SEO og Adwords. Han har selv startet to netbutikker, men arbejder i dag primært som konsulent.

Videnspiloten bag indlægget

Morten Storgaard

Online marketing specialist

www.mortenstorgaard.com

Morten Storgaard arbejder med rådgivning og sparring hos netbutikker. Fokusområderne er Analytics, SEO og Adwords. Han har selv startet to netbutikker, men arbejder i dag primært som konsulent.

Vil du høre mere om, hvordan du måler effektiviteten af dine radioreklamer?

Du er altid velkommen til at kontakte Morten Storgaard direkte eller lære ham bedre at kende på hans Videnspilot-profil

Få Kontakt
Se Profil
2018-11-21T21:44:25+00:00