Sådan får du shoppen i gear til julehandlen

Skrevet af: Morten Storgaard | Markedsføring
20.11.2017

optimer din webshop til black friday og julehandlen

Nu nærmer julehandelen sig – og derfor gælder det i endnu højere grad end normalt, om at få skabt trafik og opmærksomhed omkring din side og dine tilbud.

Men på hvilke områder skal man investere sin tid og penge? Og hvorfor?

Det giver vi et par forslag til her, så du kan imødekomme julehandlen bedst muligt.

Fremhæv dine tilbud og rabatter

Du har med al sandsynlighed et par tilbud, rabatter og gode køb hen over højsæsonen nu her, som du gerne vil have, at dine kunder kender til.

Derfor gælder det også om at fremhæve og vise disse muligheder til kunden, så det ikke går ubemærket hen. Helt konkret bør dette komme til udtryk med skilte på dine kategorisider med førpriser og gerne %vis besparelse, så kunden ikke er et sekund i tvivl om, hvor han/hun får den bedste handel.

En taktisk genistreg er ligeledes at lade dine varer med rabatter dukke op øverst blandt produkterne på kategorisiden.

Således bliver potentielle kunder automatisk mere interesserede og har større sandsynlighed for at konvertere. Se fx hvordan Pixizoo synliggør besparelser:

Tilpas dig julehandlen, eksempelvis med gavekort

Der er rigtig mange måder at tilpasse sin webshop på, så den står klar til julehandlen. Nogle taktikker er mere tekniske end andre og handler typisk om at skabe trafik.

Andre er af en mere organiserende natur, som handler om at holde kunden på dit website.

Dette tip handler dog om at imødekomme, at dine kunder ofte leder efter gaver til andre. Netop af denne årsag er det altid kløgtigt at give muligheden for at lave et gavekort til din shop – og at være tydelig omkring muligheden.

På den måde er der altid en løsning til kunden, som ikke er helt sikker på det rette produkt.

Gavekort går typisk godt i alle brancher op mod jul!

Vær tydelig omkring dine handelsbetingelser og leveringstider

Det er dig, der sætter betingelserne for din webshop. Men det er kunderne, der bestemmer, om de vil underlægge sig disse.

Med stigende webhandel er der flere muligheder, og rigtig mange webshops bliver faktisk valgt fra, fordi den ikke er tydelig nok omkring bytteret, reklamation og tidsfrister.

Så vær åben og tydelig omkring disse, for at undgå at blive valgt fra – især op til julen, hvor tidsfrister for levering og returret er essentiel.

Stå klar, inden julehandlen rigtigt begynder

Nogle tidspunkter på året er det vigtigere end andre at have sin webshop oppe i gear. Det kommer en smule an på, hvilke produkter du sælger, men det kommer i høj grad også an på årstiden.

For er der ét tidspunkt, hvor danskernes dankort er rødglødende, så er det fra Black Friday og indtil byttedagene efter jul er ovre.

Det er ganske enkelt her, at webhandlen er travlest og derfor også her, at du skal stå klar med en webshop, der er oppe i gear og imødekommende overfor potentielle kunder.

Videnspiloten bag indlægget

Morten Storgaard

Online marketing specialist

www.mortenstorgaard.com

Morten Storgaard arbejder med rådgivning og sparring hos netbutikker. Fokusområderne er Analytics, SEO og Adwords. Han har selv startet to netbutikker, men arbejder i dag primært som konsulent.

Videnspiloten bag indlægget

Morten Storgaard

Online marketing specialist

www.mortenstorgaard.com

Morten Storgaard arbejder med rådgivning og sparring hos netbutikker. Fokusområderne er Analytics, SEO og Adwords. Han har selv startet to netbutikker, men arbejder i dag primært som konsulent.

Vil du høre mere om, hvordan du optimerer din webshop?

Du er altid velkommen til at kontakte Morten Storgaard direkte eller lære ham bedre at kende på hans Videnspilot-profil

Få Kontakt
Se Profil
2017-11-20T12:45:56+00:00