Sådan skaber du trust på din hjemmeside

Skrevet af: Morten Storgaard | Markedsføring
12.07.2017

Vi finder information på nettet som aldrig før, men vi er også blevet særdeles opmærksomme på, hvilke hjemmesider vi stoler på. Derfor er det altafgørende for din hjemmesides vækst, at du sørger for, at denne udstråler troværdighed over for de besøgende.

Nedenfor kan du læse om, hvad brugerne ofte er særligt opmærksomme på, når de vurderer, om de vil handle på en webshop eller interagere med din virksomhed. Dermed kan du også blive klogere på, hvad du selv kan gøre for at optimere din virksomhed, når det kommer til at signalere en tryg og sikker handel over for dine kunder -uanset om du er en shop eller en anden type virksomhed.

Vis, hvem I er, og hvem kunden kan kontakte

Det er en fordel, hvis din virksomheds CVR-nummer fremgår tydeligt for kunderne. På den måde kan kunden se, at I er CVR-registreret, ligesom de kan slå jeres virksomhed op i et register og læse flere oplysninger om virksomheden.

Placér derfor gerne CVR-nummeret et sted på siden, hvor det er let for kunden at få øje på det – eksempelvis nederst på siden som på Jysk-display.dk (messestande). Samme hjemmeside skriver også nederst på siden, hvilken adresse virksomheden holder til på, og hvilket telefonnummer de kan træffes på. God information at have i footeren, som gør det synligt på alle undersider.

Dette er ligeledes positivt i mange kunders øjne, da de derved ved, at de nemt kan få fat i jer, hvis de har spørgsmål til nogle af jeres produkter, eller hvis de kommer i tvivl om noget i købsøjeblikket, og skal hjælpes i mål.

Hertil bør siges, at det ligeledes kan være med til at løfte jeres troværdighed, hvis I med billeder viser, hvem medarbejderne er.

Mange virksomheder anvender standardbilleder fra nettet, men her kan I altså skille jer ud ved at have billeder af de rigtige personer, der arbejder i virksomheden.

codemakers.dk eksempelvis bliver kunden allerede på forsiden mødt af de personer, der står bag virksomheden. Det kan derfor godt betale sig at investere i en fotograf og få taget nogle gode billeder af alle medarbejderne i virksomheden for at øge troværdigheden på jeres site.

E-mærket bør placeres et centralt sted

Er jeres virksomhed e-mærket, bør dette ligeledes fremgå tydeligt på hjemmesiden – gerne på forsiden. E-mærket signalerer, at I følger en række retningslinjer og krav, og dette vil altid være positivt i kundernes øjne, når de skal betale og opgive kontooplysninger på en webshop. På Skatepro.dk er e-mærket tydeligt placeret nederst på hjemmesiden – og det gælder uanset, hvilken fane eller side kunden er inde under. Igen: Det er smart at lægge trust-signalerne i footeren, som ofte ses af den besøgende.

Mange kunder kigger efter e-mærket, når de første gang besøger en ny webshop, så med e-mærket placeret på forsiden kan I allerede fra starten af give kunderne en god og sikker oplevelse på jeres hjemmeside.

Generelt gælder det, at I bør være så gennemsigtige som overhovedet muligt på jeres side. De færreste internetbrugere gider at lede rundt efter bestemte oplysninger på en hjemmeside – så vælger de straks en anden med et lignende indhold.

Gør derfor oplevelsen på jeres hjemmeside så nem og bekvem for kunderne, som det er muligt.

Videnspiloten bag indlægget

Morten Storgaard

Online marketing specialist

www.mortenstorgaard.com

Morten Storgaard arbejder med rådgivning og sparring hos netbutikker. Fokusområderne er Analytics, SEO og Adwords. Han har selv startet to netbutikker, men arbejder i dag primært som konsulent.

Videnspiloten bag indlægget

Morten Storgaard

Online marketing specialist

www.mortenstorgaard.com

Morten Storgaard arbejder med rådgivning og sparring hos netbutikker. Fokusområderne er Analytics, SEO og Adwords. Han har selv startet to netbutikker, men arbejder i dag primært som konsulent.

Vil du høre mere om, hvordan du skaber trust på din hjemmeside?

Du er altid velkommen til at kontakte Morten Storgaard direkte eller lære ham bedre at kende på hans Videnspilot-profil

Få Kontakt
Se Profil
2018-07-12T15:36:23+00:00